Information Gällande Coronaviruset/COVID-19

Tack för tålamodet!

 

Nu har alla fått tillbaka sina pengar!

Sedan alla resor blev inställda i mars har det varit väldigt många återbetalningar. Det har varit en lång process och det har tagit tid! Men nu är det klart och alla har fått tillbaka sina pengar. Tack alla våra underbara kunder för ert fantastiska tålamod!

Det har varit mycket som gjort att det dragit ut på tiden; vi har väntat på direktiv från myndigheter och branschorganisationer, vi har väntat på återbetalningar från flygbolag och hotell. Alla har fortfarande inte betalat tillbaka till oss, men vi har i alla fall betalat tillbaka till er, det kändes viktigt att ni inte längre skulle sitta i mellan. Sedan har det varit en manuell process med att betala tillbaka till var och en, vi och alla andra i branschen var inte förberedda på en sådan volym av återbetalningar. Men nu är det gjort och vi tycker nog alla att det känns lika skönt.

 

Generell Information

Senast uppdaterad
Datum: 6/03/2020
Tid: 15:00

Utrikesdepartementet (UD) har 2020-05-13 förlängt sin avrådan mot alla icke nödvändiga resor till samtliga länder fram till 2020-07-15. Vi följer självklart deras rekommendationer och ställer därför in alla våra resor fram till den 2020-07-15.

Alla ni som har resor inbokade under den perioden kommer att bli kontaktade, ni behöver inte kontakta oss, då det av naturliga skäl är många som försöker nå oss just nu. Återbetalningarna för inställda resor har påbörjats och sker löpande i turordning.

I den följande FAQ hittar ni svar på de vanligaste frågorna. Om ni inte hittar den information ni söker eller önskar ändra er resa m.m. så är ni självklart välkomna att kontakta oss. Tänk på att det är många som kontaktar oss nu så svarstiderna är längre än vanligt. Vi rekommenderar att ni kontaktar oss via email så återkommer vi i turordning så snart det är möjligt.

Email: customersupport@golfeen.com
Telefon: 08 410 66 509

Nyttiga länkar för information:
UDs reseinformation https://www.regeringen.se/sveriges-regering/utrikesdepartementet/
Folkhälsomyndigheten 
https://www.folkhalsomyndigheten.se/
Sweden Abroad 
https://www.swedenabroad.se/sv/

UD har även en app, UD Resklar, som bl.a. ger push notiser vid uppdateringar. Läs mer och ladda ned där du där du hämtar dina appar.

FAQ

Nuvarande situation

Om du har en inbokad resa fram till och med 2020-07-15

Alla våra resor är inställda till och med 2020-07-15, därefter återgår vi till ordinarie program förutsatt att reserestriktionerna inte förändras eller situationen på destinationen är sådan att det inte tillrådligt.

Samtliga resenärer som varit inbokade för resa fram till 2020-07-15 har blivit eller kommer inom kort att bli kontaktade av oss i turordning. Ni behöver inte ta kontakt med oss.

Återbetalningar för av- och ombokade resor

Arbetet med återbetalningarna för de resor som ställts in pågår och sker i turordning. Effekterna av pandemin påverkar oss alla på något sätt. Alla branscher ställs in för utmaningar vi vare sig upplevt eller kunnat förutsäga, inte minst gäller det besöks- och turismindustrin. Det är stora mängder av- och ombokade resor som ska hanteras och återbetalningarna görs till stor del genom manuell hantering. Vi beklagar att det tar längre tid än vad ni förväntar er, men vi gör allt vi kan för att så snabbt vi kan ta hand om alla kunder som fått sina resor påverkade. Tack för ert tålamod!

 

Hur återbetalas pengarna?

Vi kommer att via email meddela er under vilken vecka återbetalningen kommer att ske. Vi behandlar alla ärenden i tur och ordning efter avresedatum. Varje enskild återbetalning kommer att ske genom en manuell process för varje enskild betalande kund så det kommer att ta sin tid innan den sista återbetalningen gjorts och vi kommer att hålla er informerade om hur processen fortskrider. Återbetalningarna kommer att ske på samma sätt och till samma betalmedel som ni har gjort inbetalningarna med. Vi vare sig kan eller får återbetala pengarna på annat sätt än det som inbetalningen gjordes till oss.

 

Information gällande situationen på destinationerna:

Olika länder befinner sig i olika stadier av pandemin och hanterar situationen olika med varierande åtgärder och restriktioner. Dessa kan förändras med kort varsel, särskilt nu när gränser, länder och samhällen börjar öppnas i olika steg. Då förändringarna kan ske snabbt så rekommenderar vi att ni följer den senaste utvecklingen via de officiella kanalerna, antingen via respektive lands ambassad eller via Sweden Abroad. Ni finner länkarna till Sweden Abroad för respektive land nedan. Vi kommer inte att återuppta resor till någon destination så länge avrådan gäller eller vi inte bedömer att det är säkert för våra kunder att vistas på respektive ort.

 

Turkiet         

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/turkiet/

Spanien        

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/spanien/

samt Svenska Ambassadens ”Frågor & Svar” https://www.swedenabroad.se/sv/utlandsmyndigheter/spanien-madrid/covid-19/

Portugal       

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/portugal/

Bulgarien     

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/bulgarien/

 

Om du har en inbokad resa från och med den 2020-07-15

Vad händer om UD förlänger sin avrådan längre än till 2020-07-15

Om avrådan förlängs till att gälla efter 2020-07-15 så kommer vi att följa de regler och praxis som gäller och inbokade resenärer kommer att få möjlighet att boka om eller få återbetalning enligt dessa.

Förändringar av inbokad resa

Har du en inbokad resa där förutsättningarna förändras så kommer vi att kontakta dig snarast.

Av- och ombokning

För redan gjorda bokningar med avresor från och med 2020-07-15 gäller ordinarie avbokningsregler enligt resevillkoren gällande avbokning eller ombokning, så tillvida inte särskilda regler gällde vid bokningstillfället.

Vad händer om jag inte betalar min resa?

Om du väljer att inte betala din anmälningsavgift kommer din resa att annulleras automatiskt om inte betalningen sker till Golfeen på den angivna tiden och dagen. Om du behöver avboka din resa och har betalat hela eller delar av din resa är du välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig. Om du inte har gjort din slutbetalning debiterar vi inte ett större belopp än anmälningsavgiften men det är viktigt att resan avbokas.

Vad gäller om jag bokar en resa nu för avresa efter 2020-07-15?

Om du bokar en resa nu för avresa efter den 2020-07-15 så gäller ordinarie Allmänna Resevillkor. Om du vill skydda dig mot oförutsedda händelser eller ha flexibiliteten att av- eller omboka din resa så rekommenderar vi vårt ”Avbeställningsavtal – Ångerätt” Läs mer på
https://www.golfeen.se/Home/Cancellation

 

Kontakta oss
Meddelande

{{message}}

Förfrågan

{{inquiryWizard.Answers[inquiryWizard.Step].Question}}

  • {{option.Text}}
    • {{childOption.Text}}

±3 ±7 ±14